Uniforme, (bez)potrebni trošak
Sve
veće firme, kompanije, korporacije,... koriste uniforme kod svojih zaposlenih.
Firme koje se bave javnim poslovima koji su u svakodnevnom kontaktu sa ljudima,
svoje uniforme biraju tako da one svojom lepotom i istaknutim logom
predstavljaju neku vrstu pokretne reklame. Drugačije vrste su uniforme kod putara koji moraju biti vidno
uočljivi na kolovozu. S druge strane, radne uniforme koje se koriste radi
zaštite na radu mogu biti nezapaljive (vatrogasci – spasioci,...), pancirne
(vojska, policija,...) ili pak vodoodbojne (nepromočive).
Posao
vezan za tekstilnu industriju se izvodi u zatvorenom prostoru, bez mnogo
kontakata sa javnošću te nam uloga reklame nije prioritet. Kako je ova
industrijska grana, grana niskog rizika od telesnih povreda, tako nam ne
trebaju ni uniforme za telesnu zaštitu. Zašto su nam onda potrebne uniforme?
-
ostavljanje prvog utiska na klijente koji nas posećuju jer
jednoobraznost (voleli je ili ne) podsvesno dovodi do većeg poštovanja,
-
zaposlenima daju samopouzdanje kroz osećaj pripadnosti timu što
psihološki dovodi do većeg poštovanja i obzirnijeg ophodjenja prema poslu,
-
uniforme ne prepoznaju socijalne i klasne razlike te se pojedinci ne
osećaju moralno loše zbog svog ekonomskog statusa,
-
prašina iz pogona se lepi na odeću pa tako svaki zaposleni sa sobom kući
„donosi posao“,
-
ulje i druge nečistoće, sa uniformom, ne završavaju na odeći,
-
korišćenjem uniformi se smanjuje trošak čestog pranja odeće,
-
uniforme su često od takvog materijala da se tekstilna prašina lako
otresa odnosno iščetka sa njih,
-
obuća je takodje deo uniforme – štiti telo i kičmu od umora i
nepravilnog stajanja.
Na vama je da odlučite da li
ćete koristiti uniforme i da li su one samo trošak ili možda ulaganje u svoj
tim ljudi.
Odvojite malo vremena i posetite nas na Fejsbuk stranici "Tekstilni svet".
Коментари
Постави коментар